dijous, 20 de novembre del 2008

En resposta a una carta d'un del PP

Antidemocràtic??????

L’onze de setembre commemorem que l’any 1714 vam perdre moltes coses. Si homenatgem als resistents, és perquè ens agradaria recuperar l’estatus del dia abans de l'assalt a Barcelona. Si algú no està d’acord amb aquest plantejament, que em xiuli o que m’ho discuteixi i no per això el tractaré d’antidemocràtic. Em pregunto perquè volen homenatjar als defensors de Catalunya els que ja estan contents formant part d’Espanya amb aquesta constitució i aquest estatut. El fet de xiular algú per demostrar-li disconformitat amb les seves idees, no només no és antidemocràtic, sinó que és l’únic recurs que ens queda als ciutadans de fer saber als nostres polítics, de primera mà, què en pensem del que fan i del que diuen. Antidemocràtic fora agredir-los o fer servir qualsevol mena de violència contra ells. Que jo sàpiga no ha passat. De la diada no hi ha res a canviar. Això no ho han inventat els polítics. L’ofrena floral és un acte lliure i espontani dels ciutadans de Catalunya. Qui no vulgui que no hi vagi, que no s’obliga a ningú. M’agradaria que el senyor Piqué m’expliqués perquè hi va i com és que no hi són els seus votants. Que xiulin al senyor Piqué només vol dir que a homenatjar als morts en la defensa de les llibertats de Catalunya els militants del PP no hi van. Si hi anessin l’aplaudirien. Però no n’hi ha gairebé ni un. Això hauria de fer pensar en canvis al senyor Piqué i no el fet que el xiulin. Ell té tot el dret d'anar allà on vulgui, només faltaria, però pel càrrec que ocupa ha d'acceptar les crítiques i els xiulets. La democràcia té aquestes coses.