dissabte, 17 de desembre del 2016

LA FORTUNA DE LA SÍLVIA



Laura Conejero és la Sílvia, una dona vídua mare de dos fills i que té com a única fortuna la seva llibertat de pensament. La seva germana, Muntsa Alcañiz, l’ajuda econòmicament , però a canvi d’unes lliçons de superioritat, de seny i d’arrogància que finalment resulten insuportables. La mort del fill, Albert Baró, a la guerra i el canvi ideològic de la filla, Anna Alarcón, a les antípodes de la seva manera d’entendre la vida, la deixen cada cop més isolada. Només té el consol de l’amic aventurer, Pep Munné, un arqueòleg extravagant  i excèntric que com ella no pensa assumir les convencions socials. I li descobreix la seva fortuna:
 “la fortuna de la Sílvia consisteix en la seva manera d’actuar i de pensar i de sentir, prescindint dels prejudicis de les opinions o de la malícia dels altres”
Aquesta és l’única fortuna que queda als inadaptats, aquests que van en contra de la moral establerta, de les normes acceptades per la majoria.
La idea de Segarra m’ha semblat plenament actual. No pot caducar mai aquesta sensació de que anar contracorrent és difícil, i que cal tenir molta personalitat i molta fortalesa per no sucumbir a la “uniformització”. I a mi em va agradar la forma que van tenir d’explicar-ho la Laura Conejero i el Pep Munné i és aquesta part final la que em va interessar més, i on vaig gaudir de les seves interpretacions. La resta em va agradar prou, especialment la Muntsa Alcañiz, que em va sorprendre per la capacitat d’explicar molt bé la barreja d’ironia, cinisme i mala llet del seu personatge. Potser els dos fills em van decebre una mica, els vaig trobar poc sòlids, i la Berta Giraut, la criada, em va semblar correcta.
L’escenografia, amb les imatges projectades i un espai obert em van semblar ideals per explicar bé la història i poder veure els personatges gairebé des de dins de l’escena - érem a primera fila – i gaudir de tots els detalls. Tot plegat gràcies a una encertada direcció de Jordi Prat i Coll.
 
No he llegit gaire bones crítiques, però a mi em va interessar i agradar més del que em pensava.