dimarts, 30 de juny del 2009

SALOMÉ



Ahir teníem Liceu. Salomé de Richard Strauss ha estat la penúltima òpera d'aquesta temporada i l'hem vist representada pel segon repartiment, amb l'Erika Sunnegårdh fent de Salomé, Gerhard Siegel com a Herodes, Vivian Tierney fent d'Herodias i Robert Bork de Jochanaan. Tots em van semblar molt correctes, només alguns problemes amb els registres baixos de la Salomé, però compensats sobradament per uns aguts sensacionals, molt potents i adequats per al personatge. Robert Bork està fantàstic, si ell està al segon repartiment com deu ser el del primer ? Els altres no desentonen, però tampoc fan posar la pell de gallina.

L'escenografia em sembla patètica, amb alguns moviments ridículs, com quan tots es posen a apuntar amb les pistoles quan sentim la veu de Jochanaan. La llum salva algunes coses i l'escena de la taula també, però em resulta impossible acceptar l'epoca que ens proposen quan el text parla d'espases i d'escuts. Aquest anacronisme distreu una mica, així com les aparicions i desaparicions del profeta, a les que no hi trobo cap justificació. L'orquestra sona molt bé, contundent i compacta, però estant a platea en alguns moments tapa les veus, en especial la de Salomé. En conjunt puc dir que m'ho vaig passar molt bé, que vaig disfrutar durant l'hora i tres quarts que va durar la funció, sense tenir en compte la senyora de la fila del darrere que anava comentant tot el que passava... però si ja ho vèiem !!!

Tinc ganes de veure-la amb el primer repartiment i sentir la Salomé-Nina Stemme, que segurament serà molt millor.

Amb una mica de sort, demà hi podré anar. A veure que passa.

Sortint vam anar a l'Atic a sopar, i vam estar la mart de bé menjant i xerrant (els ous estrellats no em van agradar tant com recordava) Va ser una bona manera de començar la setmana.
Dijous 2/07/2009
Realment la Nina Stemme és una exel·lent soprano, amb una veu poderosa en tots els registres, que va aconseguir fer-me veure una Salomé diferent. Pel que fa a la resta de personatges no hi vaig saber trobar diferències remarcables, i fins i tot diria que em va agradar més el Jochanaan del segon repartiment. M'ha agradat veure-la dues vegades perquè he pogut copsar matisos que amb una sola sessió se m'escapen. I segur que si la veies un tercer cop encara faria més descobriments.