dissabte, 10 d’octubre del 2009

LES MEVES CANÇONS

Hi ha tantes cançons que m’agraden que se’m fa molt difícil fer-ne una tria. Dir quina és la millor és impossible. Les deu millors no sé si em veuria en cor de triar-les. Les cinquanta em dona més marge, però encara n’hi trobo a faltar moltíssimes. Finalment he triat les 51 cançons que més m’agraden. Encara que faig 50 anys, en fa 51 que sóc en aquest món. Del 59 al 2009... 51, sí.
He relacionat cada any amb una cançó. En algun cas ha estat fàcil... l’any de la separació dels Beatles, Let it be. L’any de l’assassinat de Puig Antich, A Margalida. Llach al 76, Arrels l’any que em vaig casar, ... Però he vist que a la dècada dels seixanta i setanta s’acumulen la majoria de cantants i de cançons que m’agraden. Per això hi ha unes quantes cançons situades en anys que no els hi encaixen, però que no podien faltar a la llista. I segur que aquell any la vaig escoltar, perquè això no ho he deixat de fer mai.
Algunes les he escoltat (i cantat) tants cops que m’estranya que no les hagi avorrit. Però com es poden avorrir Space Oditty, Angie o Wolk on the wild side ?
D’altres m’acompanyen gairebé des de que tinc us de raó (si és que en tinc!). Al vent, Words o El bandoler les sentia a casa quan encara anava amb pantalons curts. Cada cop que les escoltava m’agradaven més, i amb el temps n’incorporava de noves sense deixar d’emocionar-me amb les primeres.
L’òpera també formava part de la banda sonora de casa meva. Durant uns anys va ser incompatible amb el Rock o el Pop, però amb el temps he vist que després del Gato Pérez puc escoltar Una furtiva lagrima, i no passa res.
La nova cançó també ha estat sempre present, i ha donat sentit a moltes de les meves inquietuds. Finalment també m’ha acabat agradant el que escolten les meves filles, trencant aquella barrera generacional que feia dir als meu pares que el que jo escoltava només era “chumba, chumba”.
Aquestes cançons m’han acompanyat i em seguiran acompanyant sempre. I segur que moltes coincidiran amb la vostra banda sonora, i per tant també són vostres. Però si cadascú fem una llista segur que hi trobem moltes diferències... per tant, totes juntes són “Les meves cançons”.