
Suposo que va influir la novetat, la insòlita proximitat de l’escenari la que ens va fer entrar amb més força dins de l’òpera i ens va descobrir sensacions noves, però no vaig poder evitar pensar que a partir d’ara em resultarà més difícil mirar-m’ho un altre cop des del tercer, quart o cinquè pis. És tant fàcil acostumar-se a les coses bones...


Neil Shicoff no m’ha agradat. Segur que és un bon cantant, però crec que no és un bon Don José. Em va costar imaginar-me’l com un soldat capaç d’aconseguir els favors d’aquell tros de dona jove que és Carmen. Les escenes entre ells dos eren difícils de creure, tant per la diferència d’edat com per la planta del tenor de Brooklyn. Segur que hi ha papers que li escauen més, perquè no poso en dubte la seva qualitat vocal i la seva bona tècnica. He consultat el seu currículum i he vist que es tracta d’un cantant amb una immillorable reputació.
L’escenografia, la llum i els moviments dels actors i dels cors encara em van agradar més que el primer cop, així vistos de prop. La llum concentrada, potent i directa en molts moments ajuda a crear un ambient elegant, amb jocs d’ombres i contrallums molt bonics. El gran escenari buit, només amb algun element simbòlic, em resulta molt atractiu, i permet gaudir al cent per cent de l’actuació dels personatges, i sobretot dels moviments del cor, excel·lents en totes les seves intervencions, inclòs el cor infantil. Tots estan molt posats en el seu paper i fan molt més creïble tota la trama. La dansa del torero nu, la caiguda del brau o els Mercedes omplint l’escenari, són alguns dels moments més interessants de la proposta del Calixte Bieito. Aquest cop crec que l’encerta.
També van venir les meves germanes Montse i Marta, i uns altres amics, el Xavi i la Glòria, que van disfrutar tant o més que nosaltres, però sense el “detall” de la primera fila...
Sortint, la Marta va patir un desmai que va mobilitzar els serveis mèdics del Liceu, i que ens van atendre a la perfecció, ells i tot el personal, des del guarda de seguretat fins el director general, que casualment va passar per allà. La Rosa Bassedas , cosina de la Roser, que també treballa al Liceu es va quedar fins al final, com tots els nostres amics, quan l’Ambulància ens va dur a l’Ambulatori Pere Camps... Aquella hora llarga d’espera no ens van voler deixar sols. Bons amics !
Una nit d’opera perfecta que va acabar en un ambulatori de Ciutat vella per posar-nos un cop més a lloc, veient que no tot és tant bonic com al nostre paradís... baralles, atracaments a turistes, violència domèstica, policies custodiant ferits...
Finalment, tot va acabar bé.
Per nosaltres.
De moment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada