Lluís Homar i Josep Maria Pou és poden proposar el que
vulguin dalt d’un escenari i ho aconseguiran. Aquest cop la seva força
interpretativa és de tal envergadura que potser si es dediquessin a recitar
poemes de nadal amb aquella energia, amb les mirades fulminats o les veus trencades
per l’alcohol, m’haurien fet gaudir igualment.
Sí, és una exageració, però quan et costa saber de que t’estan
parlant, en alguna cosa t’has de refugiar per no marxar, i aquí tots els actors
hi col·laboren. També David Selvas i Ramon Pujol.
Perquè costa saber de que va? Frases que es repeteixen, llargs
silencis, preguntes sense resposta, canvis de tema sobtats, inesperats, brots
de violència i de calma, crits, murmuris, es coneixien abans?, èxit i fracàs que
intercanvien propietari... un autèntic homenatge al llenguatge, que l’alcohol contribueix
a oferir-ne la millor versió. Beguda com a refugi per amagar el fracàs i disfressar-lo.
I així tots ens enganyem. Tot plegat transcorre en una habitació elegant, però
potser també podria haver estat una cel·la, on fins i tot hi ha els carcellers,
encara que hi hauria faltat el whisky.
Els personatges, incoherents contradictoris, mentiders o
simplement perduts i desesperançats, es troben en un món que els precipita en una
caiguda imparable cap a una Terra de ningú, sense camí de tornada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada