La sensació que ja ha arribat l’estiu, per cadascú ve
marcada per un fet diferent. Quan els fills marxen de colònies i campaments,
quan canvia les programacions de ràdio i televisió, amb les Havaneres de
Calella, els festivals de Cap Roig, Pedralbes o Peralada, amb la calor
insuportable o quan apareixen els suplements estiuencs dels diaris, amb
notícies lleugeres, pàgines en anglès i propostes de viatges. Però últimament
per nosaltres el punt exacte on comença l’estiu és la nit que anem al teatre
grec. Teatre a l’aire lliure en un entorn immillorable, menjar alguna coseta
abans als mateixos jardins del teatre (a preu d’or), seure a les incòmodes
cadires gairebé dues horetes a la fresca, o a la calda, de la nit barcelonina.
Després un gintònic mal fet a preu de gran especialista i una estona asseguts a
la pèrgola dels jardins, un autèntic privilegi a l’abast de pocs, a preu de
saldo. Una estona tranquil·la de conversa en un entorn bucòlic, per valorar l’obra
que acabem de veure o per repassar temes pendents que la dinàmica diària no ens
permet debatre amb la calma necessària.
Així ha començat l’estiu un any més, i aquest cop ho ha fet
amb el versos de Shakespeare, amb seu teatre en vers interpretat per bones
actrius i actors, amb un resultat potser no excel·lent, però si més que digne. Tenia
ganes de veure l’Ariadna Gil en un escenari, i només per això ja valia la pena
ser-hi. No em va agradar massa, però tampoc em va decebre. La seva presència té
un nosequè hipnòtic que em va captivar de seguida, tot i ser conscient que en
alguns moments la seva interpretació no estava a l’alçada. Però per un estrany misteri,
m’agrada escoltar-la, sentir la seva veu pronunciar tant bé totes les paraules
i declamar, potser amb alts i baixos, però amb mestria en els moments on cal
mostrar-se dolça i seductora. Sí, és veritat que en d’altres moments no troba l’entonació
adequada, però no hi fa res, tampoc ho vaig trobar a faltar, mira, que vols que
et digui...
De la resta, és de justícia destacar la Sílvia Bel, amb
aquella veu tant bonica, aquella dicció tant impecable, i aquella prosòdia tant
i tant... perfecta. Laura Aubert, també pallassa, però molt bona pallassa i
actriu còmica, jove i amb un futur espectacular.
Un molt notable Àlex Casanovas i també efectius Mercè Pons, Jordi
Boixaderas, Aleix Albareda i Rosa Renom que es va trencar el canell en una
desafortunada caiguda gairebé al final. Crec que es va marejar i tot, perquè es
veia blanca i es recolzava al Joel Joan amb més força del que el paper devia
exigir. Va sortir de l’escenari i ja no va tornar a entrar, ni tant sols a l’hora
dels aplaudiments. I estranyament ningú en va dir res...
Un encert de la direcció són els fragments musicals, que amb
resultats desiguals afronten prou bé tots plegats, i afegeix dinamisme i ritme
a un popurri d’escenes, sovint no massa ben trenades, i que costen de seguir.
Júlia i Proteu se’m barregen amb el quartet de cavallers i dames de Treballs d’amor perduts i amb el Valentí
i la Sílvia d’Els dos cavallers de
Verona, o l’Hero i la Beatriu, el Benedicte i el Claudi de Molt
soroll per no res. La sensació de que faltaven hores i més aviat dies o
setmanes d’assaig, la vaig tenir només començar, detectant dubtes, poc ritme,
moviments no massa naturals i petits errors poc importants, però que em treien
del context i que em feien difícil tornar-hi a entrar.
Un deu al vestuari (sobretot a la perruqueria) i un deu
també a l’escenografia, espectacular, senzilla i efectiva, i a la llum sòbria,
elegant i que permet seguir bé tota els detalls de l’obra, que no sempre passa!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada