dilluns, 4 de febrer del 2013

TASTA'M


El nom és ideal. Prova'm. Degusta'm. Tasta'm.
Divendres vaig cantar al Tasta'm. Jo, una guitarra, una cadira, i al davant un públic entregat. El Tasta'm és el bar del meu amic Domi i del Joan, el seu soci, i em van convidar a fer una actuació en aquest petit local, en el que hi caben amb prou feines trenta-cinc o quaranta persones. I el vam omplir. Però com el vam omplir? Doncs de la manera més fàcil, que és demanar als amics que vinguessin a fer una copa i a escoltar-me cantar les cançons que han escoltat tota la vida, en arrossades o calçotades, però aquest cop en un espai més íntim, i en un entorn una mica, no gaire, més "glamurós". La resposta va ser fantàstica, perquè van en venir tants com perquè gairebé no hi cabéssim i van aplaudir com mai, van cridar i van demanar bisos i tot. També van venir les meves filles amb parelles i algun amic, i suposo que els hi devia fer gràcia veure a son pare cantant davant de tants amics, que a més s'ho passaven bé. Una Guitarra, Arrels, Yolanda, i fins a dotze temes en tres quarts d'hora. Suportable, no?.
Però qui realment s'ho va passar bé vaig ser jo. Veure al meu davant amics i família aplaudint, escoltant, cantant o cridant  és un plaer. Quina sort que et deixin cantar aquelles cançons que t'agraden, i que puguis fruir  d'aquella sensació tant agradable dels aplaudiments després de l'actuació, del caliu de la gent que et demana que cantis més, que no s'acabi. Sí, ja sé que això és fer trampa, i que els amics aplaudeixen i criden precisament per això, perquè són amics, i et volen fer sentir bé. Doncs les meves sensacions encara són el doble de fortes. A la sort de tastar l'èxit, ni que sigui amb trampa, s'hi afegeix la de tastar l'escalf dels amics, les ganes de compartir una nit de divendres gaudint plegats d'unes quantes cançons i d'unes copes. A tots ells el meu agraïment sincer, com a la Roser i a la Júlia, la Berta, la Roser, el Pau i l'Àlex, per ser allà fent-me costat. L'acte era modest i senzill, però important per a mi.
Abans de començar estava una mica nerviós, perquè malgrat l'ambient de confiança, volia que tot quedés bé, i que el Domi estigués satisfet del resultat de la seva aposta. Ara, un cop passat, estic molt content d'haver-ho fet, i de com va anar tot. I encara més després del fi de festa en el que tots vam cantar i ballar, i fins s'hi van afegir alguns que passaven per allà. Moltíssimes gràcies a tots !! I vigileu, perquè sóc capaç de repetir-ho !!