
L’escenari és buit. Tres graons llarguíssim i unes parets grises altíssimes, de gairebé cinc metres. No cal res més per portar Hamlet al Lliure de Gràcia. Bé, sí, cal trobar un actor que sigui prou jove com per fer de fill del rei i prou consolidat com per treure la força i el caràcter que un personatge d’aquesta dimensió demana. El Pol López ho té. Ho té tot. Vull dir que té tots els recursos per provocar en l’espectador l’impacte que un jove príncep embogit ha de provocar necessàriament. És valent, és original, fins i tot és extravagant, no declama, sinó “vomita” paraules, frases i arguments amb aquella facilitat de qui no té límits, ni físics ni mentals. Arguments d’un actor per defensar un personatge i arguments d’un personatge per engrandir un actor.
En Pol ja s’havia fet gran amb Enric VIII o amb el curiós
incident d’un gos a mitjanit, però ara ja no sé si té límit. No s’aplaudeix
així a un actor cada dia, i no és perquè sí que l’Eduard Farelo l’empeny cap
endavant a l’hora de saludar. Gran part dels bravos anaven dirigits a ell.
També en mereixia l’Eduard, perquè tot i que la seva veu la sentim a tot arreu,
i reconec que em costa abstreure’m dels anuncis i dels concursos televisius, fa
un paper excel·lent, perfecte gairebé, i omple l’escenari amb una presència
física imponent i una veu impecable, bonica i seductora. Ideal per a un rei,
per malvat que sigui. I aquells ulls estranys que tenia quan feia d’espectre li
donaven un aire demoníac, una imatge inquietant, barreja de zombie i de vampir.




Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada