divendres, 20 de març del 2009

AVORRIMENT !

Anar al teatre dos dies seguits potser és massa. Ahir vam veure Antílops, de l’escriptor suec Henning Mankell. Interpretada per la Muntsa Alcañiz, en Jordi Martínez i en Ferran Carvajal explica l'últim dia d'estada a l'Àfrica d'una parella que han estat catorze anys treballant en un programa d'ajud internacional, mentre esperen el noi que els substituirà. Durant una hora i mitja fan un repàs dels anys que han estat a l'Àfrica i de tots els conflictes pels que han hagut de passar, davant la sorpresa del nouvingut.
Segur que en alguns llocs d'Àfrica els col·laboradors d'ONG's viuen amb por, i ho passen malament, però no em va semblar que els conflictes poguessin ser reals (Robatoris, assassinats, pederàstia...) i tampoc vaig entendre que els personatges estiguessin tant desquiciats, tant exageradament desquiciats. No em va semblar mínimament creible. Al nouvingut ens el presenten com un personatge extranyíssim, tímid primer i massa autoritari finalment, com si amb mitja hora hagués fet un canvi radical sentint i observant els seus antecesors. Entenc que es pugui criticar l'actitud d'alguns occidentals que van a països subdesenvolupats sentint-se superiors, tractant malament als seus habitants i amagant-se en bunkers, però estic convençut, pel poc que conec, que no és una actitud ni molt menys majoritària. Per això em sembla exageradíssima la manera de presentar els personatges, sense matisos.

L'escenografia potser és lúnica cosa salvable d'una obra que em va avorrir tant per el seu contingut com per la interpretació dels tres actors. La pitjor que hem vist aquesta temporada